Thursday 12 November 2020

Kulit anda kusam musam gelap tak bercahaya? Anda wajib baca ni!

 






Assalamualaikum..

Musim COVID-19 dan PKPB ni ramai yang tak boleh keluar rumah sebab risau dengan jangkitan virus ni kan.. So, beramai ramai la kita duduk kat rumah.. hihi.. Tapi apa aktiviti yang anda semua buat kat rumah? Banyak yang saya dengar, ada yang spend quality time dengan family.. Ada yang bekerja dari rumah.. Dan ada juga yang dah tak tahu nak buat apa lagi kat rumah musim PKPB ni.. Hmm betul ke tak tau nak buat apa kat rumah?

Eh, anda tau tak.. Sebenarnya musim PKPB ni la anda patut luang masa untuk cantikkan kulit.. Baiki semula struktur kulit kita.. Mana mana kulit yang selalu nampak kusam musam gelap tak bercahaya tu, inilah masanya untuk anda repair balik kulit.. Dulu masa kita sibuk bersiap ke office kan kita selalu sibuk mengejar masa kan.. Kadang kadang tak sempat pun nak ikut routine skincare.. Banyak steps skincare yang kita skip kan.. Make-up pun ala kadar je.. So, bila kita ada banyak masa kat rumah macam ni, haaa inilah waktunya untuk kita baiki balik kulit kita.. Manjakan kulit kita..

Tapi macam mana?

Mudah je.. Tak payah pun pergi ke spa sebab kat rumah sendiri pun kita boleh manjakan diri.. Betul.. Dari rumah pun boleh buat spa sendiri tau,, Apa kata, kalau saya cadangkan anda pakai produk MaryKay untuk wujudkan "spa moment" kat rumah.. Tapi sebelum tu, anda kena la belajar dulu cara untuk kenal kulit sendiri.. Adakah kulit anda jenis normal, kering, berminyak ataupun jenis kombinasi kering dan berminyak..

Pada saya, produk MaryKay ni memang sangat amazing sebab dia ada banyak produk yang best best untuk cater keperluan semua jenis kulit.. Percaya tak, seawal umur remaja pun dah boleh mula treat kulit tau.. Pastu, setiap jenis kulit dan umur ada produk line dia sendiri.. Jarang kita jumpa brand yang ada macam macam produk untuk macam macam jenis kulit dan umur macam ni kan.. Tapi, yes.. Di Marykay memang ada.. Sebab tula saya rasa teruja sangat nak perkenalkan MaryKay ni dengan anda semua.. 

Tapi, untuk posting kali ni saya nak fokus pada kulit kusam dan tona tak sekata.. Sebab saya dulu pun ada masalah macam ni juga.. Teruk kulit saya dulu dengan bekas jerawat, kulit "dimakan" cahaya matahari dan kulit letih.. Serious! Memang teruk kulit saya dulu.. Sampaikan pakai make-up pun memang nampak kulit kusam tu.. Lepas tu dulu saya selalu penat dan letih.. Bukan sebab penat dan letih badan ni tau.. Tapi kulit muka yang letih.. Haa mesti anda jarang dengar ni kan.. Tapi ia memang berlaku.. Dulu, orang selalu tegur muka saya nampak penat.. Padahal badan saya tak penat pun.. Tapi saya biarkan je benda tu.. Tak ambil tahu langsung pun.. Sampai la saya berkenalan dengan MaryKay ni baru saya tau punca sebenar kulit penat tu.. Rupanya kulit saya takde kekuatan.. Energy kulit lemah.. Sebab tu kulit saya kusam musam dan letih je.. Pastu dulu tak pernah pakai sunblock pun.. Saya telah membiarkan kulit saya dipanah mentari sebegitu je.. huhu.. Kesian kulit saya kan..

Tapi Alhamdulillah, MaryKay banyak mengajar saya untuk jaga kulit dengan lebih baik.. Eh, bukan semata-mata produknya yang bagus tau.. Tapi sebab MaryKay ni banyak mengajar saya teknik menjaga kulit.. Bukan setakat cuci muka dan pakai moisturiser je tau.. Tapi rupanya nak apply cream pun ada tekniknya.. Patut la masalah kulit saya bertahun tahun tak selesai.. kikiki.. Tapi takpe, it's never to late kan.. hihi.. Kan setiap hari adalah hari baru untuk kita kan.. Sentiasa ada harapan bila takde harapan.. hihi..



Okay, ini adalah set LumiVie dari MaryKay khas untuk kulit kusam musam, tak bercahaya, kulit yang gelap disebabkan terdedah sinar UV, ton kulit tak sekata, kulit dengan bekas jerawat, dan macam macam lagi masalah kulit.. So kalau anda memang ada masalah kulit macam ni pastu nak rawat kulit supaya makin pudar parut-parut jerawat atau tanda kehitaman kat muka tu, memang la sangat best untuk anda pakai set ni.. Sebab LumiVie ni akan buat kulit anda nampak makin cerah berseri.. Ingat tak tadi saya ada sebut pasal kulit tak bermaya nampak penat kan? Haa inilah fungsi black pearl dalam LumiVie ni.. Black pearl ni ada kekuatan tenaga yang sangat powerful untuk jadikan kulit kita lebih segar, cergas dan nampak bermaya.. So, takde la kulit kita lesu lesu kan.. Cuba tengok kulit wanita korea.. Cantik kan.. Brighten sangat pastu nampak tegang dan kuat.. Haa inilah fungsi black pearl tu.. Untuk beri kekuatan tambahan pada kulit kita..

Sekarang anda nampak kan macam mana LumiVie ni dapat bantu anda selesaikan masalah kulit kusam anda.. Nasihat saya, kalau anda ada masalah kulit macam ni jangan tunggu lama lama tau.. Better anda bertindak dan rawat kulit anda sekarang.. Jangan jadi macam saya, dah teruk baru nak cari penawar.. hihi..

Oh ye, kalau anda nak belajar lagi pasal kulit, tips kecantikan dan produk MaryKay yang sesuai untu kulit anda boleh hubungi saya okey.. InshaAllah di posting akan datang saya cerita lebih banyak lagi tentang tips kecantikan dan kesihatan kulit ya.. Tunggu tau..


Afzan Ismayatim
MaryKay Independent Beauty Consultant
013-2692613

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

About Me
Assalamualaikum wbt.. Nama saya Afzan Ismayatim, dan saya penulis blog “Travel & Living Journal by Afzan Ismayatim” ini. Saya suka melancong, menjelajah dan meneroka tempat-tempat baru dan negara-negara luar. Saya juga suka bisnes, memasak, berkongsi resepi, membaca buku dan berkongsi cerita motivasi dengan masyarakat. Insyaallah, dalam blog ini saya akan berkongsi pelbagai cerita bisnes, motivasi dan pembangunan diri wanita. Semoga bermanfaat. Follow FB Afzan Beauty Shoppe @ FB Afzan Ismayatim

Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Copyright © Travel and Living Journal by Afzan Ismayatim | Powered by Blogger
Design by BG DESIGN