Sunday 15 November 2020

Cara betul pakai serum dan moisturiser ramai wanita tak tahu



Assalamualaikum.. 

Berapa ramai kat sini yang betul-betul patuh pada steps skincare routine dia macam dalam gambar ni? Haaa kalau anda buat, means anda memang hebat..!! Sebab saya pun baru je belajar pasal steps yang betul dalam 2 tahun ni.. haha.. Kesian kan.. Dah tua tua baru tahu, laa macam ni rupanya nak jaga skin.. hihi.. Tapi macam biasa, it's never too late to learn something beautiful kan.. kata kata ni la yang saya pegang beberapa tahun ni.. hehe..

Nak tau tak, dulu masa zaman remaja sampai la masuk ke alam dewasa ni saya sembrono je pakai skincare.. Tonyoh la sesuka hati cream tu kat muka.. Masa tu pikir, yang penting kita pakai cream.. Meresap juga ke kulit.. hihi.. Punya la takde ilmu masa tu kan.. Lepas tu bila kulit bertambah teruk saya salahkan produk tu tak berkesan.. Then mula la tukar produk.. Bila tukar produk lagi teruk jadinya kulit.. Sebab bercampur campur kan.. At the end, saya berhenti pakai apa apa skincare.. Yes, saya pernah dulu tinggalkan skincare beberapa bulan.. Lama kan.. Masa tu pakai sabun lux biasa je cuci muka.. Adoii.. Itulah sabun muka, itulah sabun badan.. Sebab masa tu memang tak peduli pun pasal muka hehe..

Tapi Alhamdulillah kesedaran tu timbul bila saya pertama kali masuk ke kelas skincare tahun 2018.. Masa tu saya diperkenalkan dengan produk produk MaryKay yang sesuai dengan kulit saya.. MasyaAllah best sangat.. Pastu baru la saya tau rupanya kita kena urut muka kita ikut urutan menaik.. Supaya peredaran darah dapat berlaku dengan baik dan oksigen dapat mengalir dengan baik.. Mesti anda pun ada yang macam saya kan.. Baru tau pasal teknik urutan wajah ni.. Oh ye, bukan tu je tau.. Malah, bila kita urut muka kita dengan urutan yang betul, kita boleh elakkan muka kita dari menggelebeh, kurangkan stress dan kurangkan tanda tanda penuaan.. Haa mesti la kita tak nak muka kita jadi lebih tua dari umur kita kan.. So, kalau tak nak, pastikan anda apply toner, serum dan moisturiser ikut urutan yang betul ye.. Mudah je.. Boleh ikut steps macam kat dalam gambar atas ni okeh.. 

Sebab dah ada ilmu, setiap hari saya apply teknik ni tiap tiap kali nak pakai skincare.. Lagi best bila dah ada bantuan skinvigorate sonic yang bantu saya cuci muka dengan lebih baik dan massage kulit.. Oh, pada yang tak kenal lagi skinvigorate sonic ni meh saya tunjukkan gambarnya macam kat bawah ni ye..


 
Haa best kan skinvigorate sonic ni.. Tengok pun nampak best.. Bila pakai memang lagi la best.. Ini adalah skinvigorate saya yang kedua.. Haa nampak tak betapa bestnya skinvigorate ni sampai tamak beli dua kan.. hihi.. Tapi memang best sangat la.. Serious! Anda pun patut ada skinvigorate ni dalam make-up puch masing-masing tau.. Senang sangat bila nak massage muka lepas apply skincare.. Lagi best bila kita kena travel pastu nak kena solat.. Skinvogorate sonic ni boleh bersihkan kulit kita 4x ganda dari cucian dengan tangan tau.. Sangat sangat best!

Okay, macam biasa, kalau anda nak belajar pasal skinvigorate sonic ni lagi atau nak tau lagi pasal teknik untuk apply serum dan moisturiser dengan betul boleh roger saya okeh.. Consultation free je la.. Tak kena bayo pun hehe.. Sebab saya nak semuaaa wanita setiap hari jadi lebih cantik, manis dan berketrampilan.. Gituu..

Afzan Ismayatim
013-2692613
MaryKay Beauty Consultant Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

About Me
Assalamualaikum wbt.. Nama saya Afzan Ismayatim, dan saya penulis blog “Travel & Living Journal by Afzan Ismayatim” ini. Saya suka melancong, menjelajah dan meneroka tempat-tempat baru dan negara-negara luar. Saya juga suka bisnes, memasak, berkongsi resepi, membaca buku dan berkongsi cerita motivasi dengan masyarakat. Insyaallah, dalam blog ini saya akan berkongsi pelbagai cerita bisnes, motivasi dan pembangunan diri wanita. Semoga bermanfaat. Follow FB Afzan Beauty Shoppe @ FB Afzan Ismayatim

Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Copyright © Travel and Living Journal by Afzan Ismayatim | Powered by Blogger
Design by BG DESIGN