Sunday 15 November 2020

Facial Mask Apa Nak Pakai? Apa Fungsi Facial Mask Ni?

 



Assalamualaikum..

Untuk posting kali ni kita nak sembang sembang pasal facial mask pulak.. hehe.. Berapa kerap anda pakai facial mask dalam seminggu? atau mungkin pada sebahagian wanita, soalan yang saya nak tanya adalah pernah tak anda apply facial mask ni dalam skincare routine anda? Ok, sebenarnya facial mask ni bukanlah satu perkara yang wajib dalam skincare routine kita.. Tapiii ia sangat sangat digalakkan kalau anda betul betul concern dengan kulit anda.. Especially kalau anda dalam proses untuk merawat kulit yang kusam, berjeragat, berjerawat dan pelbagai masalah kulit lagi kepada kulit yang lebih bersih bersinar dan sihat.. Haa bersinar saya tulis kat sini kan.. Yes, kalau anda betul betul serious nak dapat kulit yang cantik, berseri, bersinar, ton kulit yang sekata dan sihat, anda mesti masukkan facial mask ni dalam skincare routine anda.. dan kalau anda rajin boleh masukkan juga exfoliation dalam rutin anda.. Alaa bukan setiap hari pun tau.. Cuma seminggu 2x je untuk pakai dua dua ni..

Apa tujuan facial mask ni? Haa kalau anda nak tau, facial mask ni sangat bagus untuk bersihkan kulit dari lebihan minyak, kotoran, melembabkan kulit, membaiki struktur pori pori kita dan mengurangkan masalah kulit yang lain.. Sebenarnya semua facial mask ni tak sama tau.. Ia bergantung kepada jenis vitamin dan ingredients yang ada pada facial mask tu.. Contoh kalau goal kulit anda adalah untuk cerah berseri, anda boleh pilih mask yang khusus untuk mencerahkan kulit.. Macam tu juga la kalau anda nak melembabkan kulit atau anti ageing.. Semuanya bergantung pada jenis goal kulit anda dan vitamin yang ada pada mask itu sendiri.. Haa sekarang anda faham kan..

Macam mana facial mask ni berfungsi? Ok, facial mask ni umpama selimut yang membaluti kulit kita la.. Bila kita balut kulit kita dengan mask ni, kulit kita akan menyerap segala vitamin yang ada padanya dan mula bertindak balas membaik pulih kulit.. Begitulah secara ringkasnya.. Tak perlu lama lama pun pakai facial mask ni.. Cukup 20 minit je sambil enjoy "spa moment" kat rumah.. Lepas tu anda cuci dan teruskan dengan rutin skincare biasa.. Mudah kan.. 



Tapi facial mask apa nak kena pakai? Haa macam saya cakap tadi la.. Semuanya bergantung pada goal kulit anda.. Apa yang anda nak baiki pada kulit.. Kat pasaran banyak sebenarnya facial mask yang anda boleh pilih.. Tapi kalau anda tak pasti facial mask mana yang anda nak pilih, anda boleh serahkan tugas ni kat saya ye.. InshaAllah sebagai MaryKay Beauty Consultant saya boleh berikan nasihat yang baik untuk goal kulit anda.. Dan yang bestnya, Mary Kay ada macam macam facial mask yang bagus untuk pelbagai jenis kulit.. Anda boleh pilih sama ada nak pakai yang liquid punya atau pakai yang jenis sheet tu.. Dua dua pun boleh tau.. Tapi biasanya saya pakai Deep Cleansing Charcoal Mask MaryKay tu.. Memang terasa dia sedut sedut segala kotoran dalam pori pori saya tu.. hihi.. Best sangat.. Tapi kadang kadang saya suka juga yang jenis sheet tu.. Sambil baring baring buat treatment muka sambil saya enjoy 'spa moment' kat rumah.. Haaa syok kan.. Siapa kata duduk rumah musim PKPB ni takde benda nak buat.. Kita buat treatment muka laa.. haha..

Okay, kalau anda ada pertanyaan pasal apa apa mask MaryKay yang bagus untuk kulit anda, boleh roger je saya kat wasap okeh.. Jumpa lagi di next posting okay..


Afzan Ismayatim
013-2692613
MaryKay Beauty Consultant Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

About Me
Assalamualaikum wbt.. Nama saya Afzan Ismayatim, dan saya penulis blog “Travel & Living Journal by Afzan Ismayatim” ini. Saya suka melancong, menjelajah dan meneroka tempat-tempat baru dan negara-negara luar. Saya juga suka bisnes, memasak, berkongsi resepi, membaca buku dan berkongsi cerita motivasi dengan masyarakat. Insyaallah, dalam blog ini saya akan berkongsi pelbagai cerita bisnes, motivasi dan pembangunan diri wanita. Semoga bermanfaat. Follow FB Afzan Beauty Shoppe @ FB Afzan Ismayatim

Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Copyright © Travel and Living Journal by Afzan Ismayatim | Powered by Blogger
Design by BG DESIGN