Sunday 15 November 2020

Eye Stress? Bawah Mata Lebam? Wajib Baca ni Kalau Anda Pernah Alaminya!

 


Assalamualaikum..

Berapa ramai kat sini yang ada masalah bawah mata lebam? atau istilah lain mata panda? Sebelum tu saya nak tanya apa lifestyle anda dalam 7 hari yang lepas.. Ada tido lambat? Anda berjaga lewat malam selesaikan kerja-kerja pejabat? Anda ada masalah dengan personal life? Work From Home (WFH) beri tekanan pada anda?

Haaa kita masing masing ada masalah kan.. Ada orang dengan mudah je selesaikan masalah tu.. Ada orang yang lain pula masalah tu beri tekanan hebat dalam hidup dia.. Tapi anda tau tak, walau apa pun masalah kita tapi bila kita stress, kesan stress tu boleh nampak kat muka kita tau.. Dan tempat pertama kesan stress ni kita boleh nampak kat mata.. Bayangkan kalau bawah mata kita asyik lebam lebam, mesti la orang perasan kan.. Orang memang boleh tau kita tengah stress.. Dan berseri ke tidak muka kita tu pun bergantung pada mata.. Sebab tu la ada pepatah orang dulu dulu sebut "dari mata turun ke hati" gituuu.. Lagi satu cuba anda perhatikan antara kita buat make-up mata dengan tak make-up mata.. Banyakkkk sangat beza tu kan.. Bila make-up mata tiba-tiba 360 degree muka kita berubah kan.. Memang berseri je pastu.. Cantik kilau kemilau.. Haa nampak tak betapa pentingnya peranan mata ni dalam kesihatan dan kecantikan.. 

So, walaupun menjaga kesihatan dan kecantikan mata ni nampak simple dan remeh berbanding organ muka kita yang lain, tapi anda tak boleh sesekali abaikan mata ni tau.. Dulu saya pun macam anda juga la.. Tak pernah ambil penting kat kesihatan mata ni.. Cream mata pun saya tak pernah invest sebab saya rasa remeh dan tak penting sangat.. Rasa macam rugi duit.. Lebih baik beli cream muka je or serum kan.. Tapi rupanya saya salah.. Ingat tak lagi sebelum ni saya ada cerita pasal kulit saya ada banyak breakouts dan ton kulit tak sekata kan.. Lepas saya pakai LumiVie kulit saya cerah berseri.. Alhamdulillah.. Tapi kan, sebab saya abaikan kesihatan mata ni, so mata saya memang nampak ketara sangat lebamnya.. huhu.. Then masa tu baru saya sedar rupanya lebam mata ni tak boleh ambil ringan.. Even saya make-up dan touch-up pakai concealer pun tetap nampak lebam tu tau.. So walaupun nampak macam sempurna make-up tu tapi sebenarnya mata saya nampak lebam.. So tak best la kan.. Alang alang nak jaga kesihatan kulit muka, kan lebih baik kita jaga semuanya.. So start dari tu saya terus amalkan penjagaan mata ni.. Salah satu produk yang saya amalkan adalah Hydogel Eyepatches Gel dari MaryKay ni.. MasyaAllah best sangat.. Memang sejukk bila kita letak kat mata.. Cuma 20 minit je cukup tau.. 

Tapii.. Haa ni saya nak bagitau anda ni.. Walaupun ia khusus untuk bawah mata kan, tapi boleh juga anda pakai kat dahi dan smile lines untuk kurangkan garis garis halus dan tanda tanda penuaan kat kulit kita.. So basically, function eyepatches ni untuk mengurangkan stress di bahagian mata dan melambatkan proses kulit matang.. Nama pun hydrogel kan.. So ia sangat membantu meningkatkan kelembapan dan mengurangkan hydration kulit kita di bahagian mata.. 

So, kalau anda ada masalah lebam di bawah mata, selalu letih letih mata atau stress, anda kena cepat cepat pakai hydrogel eyepatches dari MaryKay ni okay.. Anda cuba dulu dan rasakan nikmatnya memiliki mata yang cantik dan sihat.. 

Oh ye, kalau anda masih rasa perlukan info lanjut lagi pasal eyepatches ni jom whatsapp je saya okay.. Kita sembang sembang :)


Afzan Ismayatim
013-2692613
MaryKay Independent Beauty Consultant Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

About Me
Assalamualaikum wbt.. Nama saya Afzan Ismayatim, dan saya penulis blog “Travel & Living Journal by Afzan Ismayatim” ini. Saya suka melancong, menjelajah dan meneroka tempat-tempat baru dan negara-negara luar. Saya juga suka bisnes, memasak, berkongsi resepi, membaca buku dan berkongsi cerita motivasi dengan masyarakat. Insyaallah, dalam blog ini saya akan berkongsi pelbagai cerita bisnes, motivasi dan pembangunan diri wanita. Semoga bermanfaat. Follow FB Afzan Beauty Shoppe @ FB Afzan Ismayatim

Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Copyright © Travel and Living Journal by Afzan Ismayatim | Powered by Blogger
Design by BG DESIGN