Sunday 15 November 2020

Kebaikan Skrub Muka. Jom Baca Ni!



Assalamualaikum.. 

Seperti mana facial mask, skrub juga antara steps yang anda harus masukkan dalam skincare routine.. Hanya 2x seminggu je anda perlu lakukan skrub ni untuk dapatkan kulit yang bersih, licin dan tulus mulus.. Skrub ni bukan saja untuk anda yang ada masalah kulit kusam dan berjeragat tau.. Malah mereka yang berkulit normal pun sangat sangat digalakkan untuk berskrub..

Tapi apa kebaikan berskrub ni?

Okey, skrub ni sangat bagus untuk mengeluarkan sel sel kulit mati yang kita tak dapat nak singkirkan melalui cucian biasa atau facial mask.. Kadang kadang kan kita rasa macam kulit kita kasar kan.. Pastu ada whitehead blackhead kan.. Haa inilah fungsinya skrub ni.. Untuk menyingkirkan sel sel kulit mati dan mengeluarkan sebum dari lapisan kulit kita.. Hasilnya, nutrien dan vitamin yang kita dapat dari set skincare yang kita pakai tu dapat diserap dengan mudah tanpa halangan atau blockage.. Ada lagi.. Skrub ni juga baik untuk menghilangkan "dark spot" serta mengurangkan saiz pori pori dan garis kedutan pada muka.. Dengan kata lain, ia membantu melambatkan proses penuaan dan menjadikan kulit kita lebih bersih dan sihat..

Sebenarnya terlalu banyak skrub yang bagus dalam pasaran.. Macam macam brand yang anda boleh pilih ikut bajet dan kesesuaian kulit anda.. Tapi untuk diri saya sendiri, saya memilih skrub microdermabrasion dari MaryKay.. Yes, semuanya produk MaryKay je saya pakai.. Sebab produk MaryKay ni bagi saya bersifat natural dan sangat sesuai dengan kulit saya.. Saya selesa sangat dengan MaryKay.. Saya yakin anda pun pasti suka dan akan selesa dengan MaryKay ni lepas anda mencubanya.. Apa kata kalau anda belum lagi mencuba produk MaryKay ni, untuk sekali ini anda beri peluang pada kulit anda untuk dibelai, dimanja dan dirawat dengan produk MaryKay.. Tak cuba tak tau kan.. Tapi itu pun kalau anda benar benar kisahkan kulit anda dan tak sanggup kulit anda jadi lebih teruk lagi.. Sekali sekali invest untuk diri sendiri apa salahnya kan.. 

Kalau anda ada pertanyaan tentang produk MaryKay boleh whatsapp je saya ye.. InshaAllah saya cuba bantu :)


Afzan Ismayatim
013-2692613
MaryKay Independent Beauty Consultant Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

About Me

About Me
Assalamualaikum wbt.. Nama saya Afzan Ismayatim, dan saya penulis blog “Travel & Living Journal by Afzan Ismayatim” ini. Saya suka melancong, menjelajah dan meneroka tempat-tempat baru dan negara-negara luar. Saya juga suka bisnes, memasak, berkongsi resepi, membaca buku dan berkongsi cerita motivasi dengan masyarakat. Insyaallah, dalam blog ini saya akan berkongsi pelbagai cerita bisnes, motivasi dan pembangunan diri wanita. Semoga bermanfaat. Follow FB Afzan Beauty Shoppe @ FB Afzan Ismayatim

Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Copyright © Travel and Living Journal by Afzan Ismayatim | Powered by Blogger
Design by BG DESIGN